Πέμπτη 10 Νοεμβρίου 2011

"Ελύτης 100 χρόνια από τη γέννησή του."



Με την ευκαιρία του εορτασμού των Ελευθέριων της Νήσου Λέσβου από τον τουρκικό ζυγό στις 8 Νοεμβρίου του 1912, η  Παλλεσβιακή  Ένωση  Θεσσαλονίκης διοργανώνει εκδήλωση τιμής και μνήμης προς το νομπελίστα ποιητή του Αιγαίου Οδυσσέα Ελύτη.   
Η εκδήλωση  τελεί υπό την αιγίδα της Αντιδημαρχίας Πολιτισμού Θεσσαλονίκης και θα γίνει την Κυριακή 13 Νοεμβρίου στο κτίριο της Κεντρικής Βιβλιοθήκης του Δήμου Θεσσαλονίκης , Εθνικής Αμύνης 27, στις 11.30 το πρωί.
Την έναρξη της εκδήλωσης θα κάνει ο Πρόεδρος της Παλλεσβιακής Ένωσης Παναγιώτης Κουτλής ο οποίος και θα μεταφέρει την πανηγυρική ατμόσφαιρα  της Απελευθέρωσης της Λέσβου του 1912 .
Κύριος ομιλητής είναι ο ποιητής, δοκιμιογράφος και κριτικός λογοτεχνίας Δημήτρης Νικορέτζος.
Απαγγελίες ποιημάτων από το έργο του Ελύτη θα αποδώσουν ,η Αναστασία Χατζή (λογοτέχνης) και η Δέσποινα Καμπουροπούλου ( ηθοποιός) .
Η εκδήλωση θα επενδυθεί μουσικά από τη Χορωδία : « Νίκος Αστρινίδης» με μαέστρο τη Βασιλική Κατσούκα .
Η εκδήλωση θα περιλαμβάνει ακόμη, προβολή διαφανειών από τις σημαντικότερες στιγμές και πτυχές της ζωής και του έργου του Οδυσσέα Ελύτη τις οποίες επιμελήθηκα προσωπικά σε συνεργασία με το δραστήριο μέλος της Παλλεσβιακής Ένωσης Ιωάννα Δήμτσου.
Το συντονισμό θα έχει η Ελένη Τζιούτζια.
Της  εκδήλωσης θα προηγηθεί όπως κάθε χρόνο εκκλησιασμός των μελών και φίλων της Παλλεσβιακής  Ένωσης  στο ναό της του Θεού Σοφίας  χοροστατούντος του Μητροπολίτη Ιερισσού Αγίου Όρους και Αρδαμερίου κ. Νικοδήμου καθώς και του Πρωτοσύγγελου π. Χρυσοστόμου  Μαϊδώνη στη Θεία Λειτουργία και τη Δοξολογία οι οποίοι έλκουν την καταγωγή από τη Λέσβο, καθώς και κατάθεση στεφάνου στο Γ’ Σώμα Στρατού.



Λίγα λόγια για την Παλλεσβιακή Ένωση Θεσσαλονίκης.

Η ΠΕΘ ιδρύθηκε το 1925 όπου και σχηματίστηκε το πρώτο διοικητικό συμβούλιό της . Παρέμεινε αδρανής για πολλά χρόνια ενώ το 1962 ιδρύεται ο Σύλλογος Φοιτητών –Σπουδαστών Νομού Λέσβου « Ο Πιττακός» ο οποίος και αντικατέστησε κατά ένα τρόπο την Ένωση. Από τα σπλάχνα του Συλλόγου επανιδρύεται το 1983 η Ένωση και ορίζεται ο μέχρι τώρα Πρόεδρος αυτής , ο Παναγιώτης Κουτλής.
Η Ένωση όλα αυτά τα χρόνια συνεχίζει να αναπτύσσει έντονη πολιτιστική και πνευματική δραστηριότητα και να προάγει την παράδοση, τις αξίες και τα ήθη της Λέσβου.
Στον ιδιόκτητο πλέον χώρο , μπορεί και συγκεντρώνει τα μέλη της σε διάφορες εκδηλώσεις, διατηρεί βιβλιοθήκη με λεσβιακή εργογραφία και αρχείο λεσβιακού τύπου (εφημερίδες-περιοδικά) προς χρήση και ενημέρωση των μελών της.
Ακόμη διαθέτει μουσικό και χορευτικό συγκρότημα που συμμετέχει σε παρελάσεις και διάφορες εκδηλώσεις.
Διαδικτυακά διατηρεί  σελίδα κοινωνικής δικτύωσης του facebook .


Μαριάνθη Βάμβουρα-Γιάνναρου





21 σχόλια:

Unknown είπε...

Μαριάνθη μου
πάντα "ενεργή" στη "ζωή".

την αγάπη μου

Μηθυμναίος είπε...

Μπράβο σου, Μαριανθούλα! Πάντα ενεργή και δραστήρια. Είμαι σίγουρος πως ό,τι επιμελήθηκες το ’κανες με ζήλο.
Ο Αιγαιοπελαγίτης ποιητής του φωτός με ρίζες από το ευλογημένο νησί μας θα τιμηθεί από τους συμπατριώτες του της πόλης σας και ελπίζω να είναι μια επιτυχημένη εκδήλωση.

Ο Νικορέτζος με κάλεσε να τον συνοδέψω στο ταξίδι του για Θεσσαλονίκη, πού θα το ήθελα, Μαριάνθη, και για να σας ξαναδώ και για να γνωρίσω στη διαδρομή τόσα όμορφα μέρη. Δυστυχώς δεν μπόρεσα.
Επιδίωξε να τον γνωρίσεις του έχω μιλήσει για σένα.

Καλή επιτυχία, φίλη μου!

magda είπε...

Μαριάνθη μου καλησπέρα
Πάντα είσαι παρούσα σε κάθε τι ποιοτικό!
Χαίρομαι πολύ και σε καμαρώνω!
Να είστε όλοι καλά!
Πολλά φιλάκια

lourdi lourdaki είπε...

MAΡΙΑΝΘΗ ΜΟΥ ΕΙΔΑ ΕΛΥΤΗΣ ΚΑΙ ΕΤΡΕΞΑ...
ΜΠΡΑΒΟ!!!
ΕΛΠΙΖΩ ΚΑΙ ΕΥΧΟΜΑΙ ΚΑΙ ΣΤΟ ΗΡΑΚΛΕΙΟ ΝΑ ΤΙΜΗΣΟΥΝ ΤΟΝ ΕΛΛΗΝΑ ΠΟΙΗΤΗ!
ΣΕ ΦΙΛΩ ΚΑΛΗ ΣΥΝΕΧΕΙΑ ΚΑΙ ΚΑΛΟ ΒΡΑΔΥ!!!!

pylaros είπε...

Αγαπητή μου Μαριάνθη,
Πάντα τρέχεις, πάντα μπροστά σε πολιτιστικές εκδηλώσεις.
με αυτές σου τις κινήσεις μας μεταφέρεις σε μια Ελλάδα αισιοδοξίας και πολιτισμού...
Σε μια Ελλάδα άξια του ονόματός της

χαιρετώ σε
Γαβριήλ

marianaonice είπε...

Είμαι περήφανη που σ' έχω φίλη...
;)))
τιποτε άλλο δεν θα πω... μόνο ότι ξέρεις να διαχέεις την ποιότητα που σε χαρακτηρίζει και επιτρέπεις σε όλους μας να μεταλαμβάνουμε απ' αυτήν...
Σ' ευχαριστούμε Μαριανθούλα!

χρυσάνθη είπε...

Μπράβο Μαριαννθάκι μου!!!!Την αγάπη μου!!!

Effie's Sweet Home Designs είπε...

ΜΑΡΙΑΝΘΗ ΜΟΥ
ΣΟΥ ΣΤΕΛΝΩ ΠΟΛΛΑ ΦΙΛΑΚΙΑ ΚΑΙ ΜΠΡΑΒΟ ΣΟΥ ΓΙΑ ΟΛΑ!

Αστοριανή είπε...

Μαριανθάκι μου,
την αγάπη μου ατόφια!

Χαιρετισμούς στον Δημήτρη Νικορέτζο...
(είχαμε τραπέζι κάποια χρόνια πριν στο σπίτι της Χριστίνας, στην Αγίου Μελετίου... με τον άνδρα μου...)

Φιλάκια σε όλους,
Υιώτα-Δημήτρης

Effie's Sweet Home Designs είπε...

ΜΑΡΙΑΝΘΗ ΜΟΥ ΚΑΛΗ ΕΒΔΟΜΑΔΑ ΝΑ ΕΧΟΥΜΕ ΚΑΙ ΣΟΥ ΣΤΕΛΝΩ ΠΟΛΛΑ ΦΙΛΑΚΙΑ!

Μαριάνθη είπε...

ΣΕ ΕΥΧΑΡΙΣΤΩ MEGGIE ΜΟΥ.ΠΑΝΤΑ ΧΑΡΑ Η ΠΑΡΟΥΣΙΑ ΣΟΥ.

Μαριάνθη είπε...

Η ΕΛΠΙΔΑ ΣΟΥ ΒΡΗΚΕ ΑΝΤΙΚΡΙΣΜΑ ΥΠΑΡΚΤΟ ΣΤΡΑΤΟ ΚΑΙ ΕΠΑΛΗΘΕΥΤΗΚΕ . Η ΕΚΔΗΛΩΣΗ ΞΕΠΕΡΑΣΕ ΚΑΘΕ ΠΡΟΣΔΟΚΙΑ ΚΑΤΑ ΓΕΝΙΚΗ ΟΜΟΛΟΓΙΑ ΣΤΗΝ ΕΠΙΤΥΧΙΑ.
ΠΟΛΛΟΥΣ ΧΑΙΡΕΤΙΣΜΟΥΣ ΚΑΙ ΣΤΗΝ ΑΛΕΞΑΝΔΡΑ.
ΘΑ ΧΑΙΡΟΜΑΣΤΑΝ ΑΝ ΚΑΤΑΦΕΡΝΑΤΕ ΝΑ ΞΑΝΑΝΕΒΕΙΤΕ ΚΑΙ ΝΑ ΣΑΣ ΔΟΥΜΕ ΚΑΙ ΤΟΥΤΗ ΤΗ ΦΟΡΑ.

Μαριάνθη είπε...

ΜΑΓΔΑ ΜΟΥ Η ΑΓΑΠΗ ΣΟΥ ΜΕ ΣΥΓΚΙΝΕΙ. ΚΑΛΑ ΝΑ ΕΙΣΤΕ ΟΛΟΙ. ΣΕ ΦΙΛΩ!!!

Μαριάνθη είπε...

ΛΟΥΡΔΗ ΜΟΥ ΕΧΕΤΕ ΚΑΙ ΣΕΙΣ ΜΕΡΙΔΙΟ Ε; ΧΑΧΑ!!ΑΝ ΚΑΙ ΟΠΩΣ ΑΚΟΥΣΤΗΚΕ ΣΤΗΝ ΕΚΔΗΛΩΣΗ ΕΧΕΤΕ ΤΟΝ ΓΝΗΣΙΩΣ ΔΙΚΟ ΣΑΣ ΚΑΖΑΝΤΖΑΚΗ!!
(ΠΡΟΣΩΠΙΚΑ ΠΙΣΤΕΥΩ ΠΩΣ ΕΝΑΣ ΠΟΙΗΤΗΣ, ΚΑΘΕ ΠΟΙΗΤΗΣ ΑΝΗΚΕΙ ΣΕ ΟΛΟ ΤΟΝ ΚΟΣΜΟ, ΠΑΝΤΟΥ ΜΕΣΩ ΤΟΥ ΕΡΓΟΥ ΤΟΥ. ΟΧΙ ΜΟΝΟ ΣΕ ΕΝΑΝ ΤΟΠΟ ,ΟΥΤΕ ΚΑΝ ΣΤΟΥΣ ΣΥΓΓΕΝΕΙΣ ΤΟΥ...)

Μαριάνθη είπε...

ΣΕ ΕΥΧΑΡΙΣΤΩ ΓΙΑ ΤΑ ΚΑΛΑ ΣΟΥ ΛΟΓΙΑ ΚΥΡΙΕ ΓΑΒΡΙΗΛ.ΕΛΑΧΙΣΤΗ ΠΡΟΣΠΑΘΕΙΑ ΝΑ ΓΕΜΙΣΟΥΜΕ ΛΙΓΟ ΤΗ ΖΩΗ ΜΑΣ ΜΕ ΟΜΟΡΦΙΑ ΑΦΟΥ ΑΛΛΟΙ ΠΡΟΣΠΑΘΟΥΝ ΝΑ ΤΗ ΔΗΛΗΤΗΡΙΑΣΟΥΝ...ΠΕΡΝΑ ΑΠΟ ΤΟ FB ΝΑ ΔΕΙΣ ΦΩΤΟ.ΚΑΛΟ ΑΠΟΓΕΥΜΑ.

Μαριάνθη είπε...

....ΤΙ ΛΟΓΙΑ ΕΙΝΑΙ ΑΥΤΑ ΜΑΡΙΑΝΑ ΜΟΥ!!ΟΤΙ ΚΙ ΑΝ ΠΩ ΦΤΩΧΑ ΘΑ ΜΕΤΑΦΕΡΕΙ ΤΑ ΑΙΣΘΗΜΑΤΑ ΠΟΥ ΜΟΥ ΕΜΠΝΕΕΙ Η ΦΙΛΙΑ ΜΑΣ ΚΑΙ Ο ΛΟΓΟΣ ΣΟΥ...ΚΑΛΟ ΑΠΟΓΕΥΜΑ !!!!

Μαριάνθη είπε...

ΧΡΥΣΑΝΘΗ ΜΟΥ ΝΑ ΕΙΣΑΙ ΠΑΝΤΑ ΚΑΛΑ!!ΑΝΑΨΕΣ ΤΖΑΚΙ; ΕΜΕΙΣ ΝΑΙ!!!ΦΙΛΑΚΙΑ!!

Μαριάνθη είπε...

ΣΕ ΕΥΧΑΡΙΣΤΩ ΕΦΗ ΜΟΥ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΙΔΑ!!!ΚΑΛΗ ΕΒΔΟΜΑΔΑ!!!

Μαριάνθη είπε...

ΔΕ ΧΡΕΙΑΣΤΗΚΕ ΝΑ ΠΩ ΠΟΛΛΑ ΓΙΩΤΑ ΜΟΥ ΣΤΟΝ ΚΥΡΙΟ ΝΙΚΟΡΕΤΖΟ. ΑΜΕΣΩΣ ΜΟΛΙΣ ΑΝΕΦΕΡΑ ΤΟ ΟΝΟΜΑ ΣΟΥ ΚΑΙ ΤΟΥΣ ΧΑΙΡΕΤΙΣΜΟΥΣ ΕΛΑΜΨΕ ΤΟ ΠΡΟΣΩΠΟ . ΧΑΡΗΚΕ, ΕΙΠΕ ΟΤΙ ΑΝΤΑΠΟΔΙΔΕΙ ΚΑΙ ΟΤΙ ΣΑΣ ΘΥΜΑΤΕ ΚΑΛΑ.
ΦΙΛΙΑ ΠΟΛΛΑ ΑΠΟ ΜΕΝΑ.

Dennis Kontarinis είπε...

Mαριάνθη μου, καλή μου φίλη.
Συγνώμη που ήλθα κάπως αργά.
Θέλω να πιστεύω πως θα ήταν μια επιτυχία.
Συγχαρητήρια σε όλους σας
Και πιό πολύ για τον σύλλογο που έχετε φτιάξει
Την καλημέρα μου.

Μαριάνθη είπε...

Καμιά συγνώμη και για τίποτα δε θα ήθελα από σένα κύριε Ντένη μου!!!Όποτε κι αν περάσεις χαρά είναι για μένα. Πράγματι είχε μεγάλη επιτυχία. Άξιζε!!
Πολλούς θερμούς χαιρετισμούς σε όλη την οικογένεια.Φιλιά στα εγγονάκια σου.