Σάββατο 17 Μαρτίου 2012

Φως εσπερινόν!



Κατά την είσοδο. Το κεντρικό κλείτος.


Κυριακή της Σταυροπροσκυνήσεως η αυριανή και θέλησα στον εσπερινό χτύπο της καμπάνας να οδεύσω στην Άνω Πόλη, στο Επταπύργιο, στη Μονή Βλατάδων. 
Κάθε φορά που διαβαίνω το κατώφλι της κύριας εισόδου του ναού είτε έχει κάποια Ακολουθία είτε όχι,  επικρατεί η απόλυτη σιγή.
Αισθάνομαι έντονη να με περιβάλλει την κατάνυξη. 
Κι αυτό νομίζω πως αποτελεί κοινή αποδοχή για κάθε προσκυνητή στον ιερό αυτό χώρο. 
Έτσι κι απόψε...την ώρα του Εσπερινού.
Η απόλυτη κατάνυξη, ο μέγας σεβασμός, η σιγή του σεβασμού από τους προσκυνητές που γέμιζαν το χώρο του ναού.


                                                                        Στα αριστερά. 
Σύμφωνα με τοπική παράδοση η Μονή είναι κτισμένη στον τόπο όπου κήρυττε ή διέμενε ο Απόστολος Παύλος κατά τη διαμονή του στην πόλη το 51μ.Χ. 
Η Μονή Βλατάδων είναι το μόνο από τα πολυάριθμα βυζαντινά μοναστήρια της Θεσσαλονίκης που διασώθηκε ως τις μέρες μας παρόλες τις καταστροφές που έπαθε μέχρι σήμερα. Ιδρύθηκε το 1351-1371 και αφιερώθηκε στον Παντοκράτορα Χριστό. Ανήκει στο Οικουμενικό Πατριαρχείο  και  τιμάται στη γιορτή της Μεταμόρφωσης του Σωτήρα.



Εξωτερική άποψη. 

"Λάμψον ὁ τοῦ Κυρίου Σταυρὸς τὰς φεγγοβόλους ἀστραπάς..." 



Η άποψη της πόλης από τον αύλειο χώρο της Μονής πανοραμική. Η βραδιά ήσυχη, προκλητικά ανοιξιάτικη, γλυκιά. Η Θεσσαλονίκη των Κάστρων ελκυστικότατη.

Μοιράζομαι λοιπόν μαζί σας τις εικόνες που κράτησα από το αποψινό "φως εσπερινό" ακριβώς μπροστά από τα τείχη της πόλης.

Μαριάνθη Βάμβουρα-Γιάνναρου

18 σχόλια:

Μηθυμναίος είπε...

Να 'σαι καλά, Μαριάνθη να ζεις, κάθε φορά που το έχει ανάγκη η ψυχή σου, τέτοιες στιγμές. Μας χρειάζονται...

Σου στέλνω μια χαμογελαστή Ανοιξιάτικη καλημέρα!

Effie's Sweet Home Designs είπε...

ΚΑΛΗΣΠΕΡΑ ΜΑΡΙΑΝΘΗ ΜΟΥ!
ΠΟΛΥ ΟΜΟΡΦΗ Η ΕΣΠΕΡΙΝΗ ΕΠΙΣΚΕΨΗ ΣΟΥ ΣΤΟΝ ΟΙΚΟ ΤΟΥ!
ΚΑΛΗ ΕΒΔΟΜΑΔΑ ΚΑΙ ΠΟΛΛΑ ΦΙΛΙΑ!!!!!!!

Dennis Kontarinis είπε...

Kαλή σου μέρα και καλή εβδομάδα αγαπητή μου Μαριάνθη.
Υπέροχες θρησκευτιές ζωγραφιές η ανάρτησή σου.
Και του χρόνου να είμαστε καλά

roadartist είπε...

Να είσαι πάντα καλά Μαριάνθη μου.
Να έχεις γαλήνη μέσα στη ψυχή.

Λαψαρνιώτης είπε...

Μαριάνθη, καλή μου. Η παρουσίασή σου αυτή με πάει πίσω ...τότε στο Βυζάντιο που το φως επερινό, οδηγούσε τους ανθρώπους στην υπέρβαση. Στις ψυχής ... τα μονοπάτια.
Νάσαι πάντα καλά.

pylaros είπε...

Καλή σου εβδομάδα αγαπητή μου Μαριάνθη, Πολύ όμορφο το "Φως εσπερινό" ακριβώς μπροστά από τα τείχη της πόλης.


Χαιρετισμούς
Γαβριήλ

magda είπε...

Συγκλονιστική η περιγραφή του εσπερινού στην Μονή Βλατάδων, αγαπημένη μου φίλη!
Σχεδόν γειτονιά μου, τα παιδικά μου χρόνια, η βρύση με την καρκινική επιγραφή "Νίψον ανομήματα μη μόναν όψιν".
Να είσαι καλά Μαριάνθη μου!
Και του χρόνου, με υγεία!
Πολλά φιλάκια

Αστοριανή είπε...

...πανέμορφη
η μαγνώλια σου,
Μαριάνθη μου.
και...

αν πάς πάλι, άναψε κι ένα κεράκι για όλους μας που μένουμε τόσο μακριά!
Καλή Άνοιξη,
Υιώτα-Δημήτρης και παιδιά!

Μαριάνθη είπε...

Μας χρειάζεται πραγματικά λίγη ηρεμία Στράτο, ηρεμία ψυχής και νου, μόνο που δύσκολα τη βρίσκουμε...
Προσπαθούμε τουλάχιστον!
Πολλούς χαιρετισμούς. :))

Μαριάνθη είπε...

Να είσαι καλά Έφη μου!! Βυζαντινό μνημείο ο συγκακριμένος χώρος που απονέει ηρεμία δεμένη αρμονικά με το φυσικό περιβάλλον.

Μαριάνθη είπε...

Όσο μπορούμε κύριε Ντένη μου να ομορφαίνουμε την καθημερινότητά μας ειδικά τούτη την περίοδο. Υπάρχει και η άλλη όψη πάντα...
Πολύ χαίρομαι όταν περνάς. Πάντα με την εκτίμησή μου.

Μαριάνθη είπε...

Roadartist πάντα ξέρεις να αφήνεις όταν περνάς την ομορφιά του πολιτισμού σου!!
Σε ευχαριστώ!!! :))

Μαριάνθη είπε...

Αυτά τα μονοπάτια κύριε Τάκη ακολουθούμε που αφήνουν χνάρια μετάνοιας και αποφόρτισης...όσο μπορεί να γίνει αυτό.
Ιδιαίτερη η χαρά που νιώθω με το μήνυμά σου και τα όσα ακριβώς έγραψες.

Μαριάνθη είπε...

Αν ποτέ βρεθείς κύριε Γαβριήλ στη Θεσσαλονίκη, το πρώτο μέρος που θα σε ξεναγήσω είναι τα κάστρα. Θα νιώσεις πολυποίκιλο μεγαλείο.
Πολλούς χαιρετισμούς.

Μαριάνθη είπε...

Και να σκεφτείς Μάγδα μου γλυκιά, πως πήγα να ανεβάσω και τη φωτογραφία με τη βρύση που αναφέρεις αλλά σκέφτηκα να το αποφύγω για να μη φορτώσω την ανάρτηση. Θα σου τη στείλω στο mail. Μάγδα μου σταθερή αξία η Μονή Βλατάδων...
Φιλιά πολλά!!!

Μαριάνθη είπε...

Γιώτα μου!!!
Να είστε όλοι καλά και ...να είδες;...Ήρθες Θεσσαλονίκη και δεν καταφέραμε να σε φέρουμε στη Μονή Βλατάδων (το είχα στο νου αλλά δε βόλεψε, μη νομίζεις...).
Το κερί θα το ανάψω γιατί ανεβαίνω συχνότατα καθότι εκεί δίπλα είναι και ο εργασιακός χώρος του Νίκου.
Φιλάκια!!!!
Πολλή πολλή αγάπη.

Paraskevi Lamprini M. είπε...

χαίρομαι που θα τα λέμε κι από εδώ... το μπλογκ σου ... εξαίρετο!

Μαριάνθη είπε...

Ιδιαίτερη η χαρά και για μένα. Θα σε περιμένω...Πέρασα και γω από σένα! :))