Τρίτη 8 Απριλίου 2014

Τσιγγάνικες μέρες...




Τσιγγάνικες μέρες και ώρες έρχονται , που προκαλούν ανατριχίλες

Αλητεύουν  τα αισθήματα σε δρόμους από καιρό περπατημένους

Πεισμώνουν οι διακαείς πόθοι που την αφετηρία τους βρίσκουν σε χρόνια αθωότητας.

Ροή δακρύων εκ των έσω αντιπαλεύει μα οι καιροί την καταπονούν.

Σε νιώθω σε απαλής παλάμης ζεστό άγγιγμα.

Σε βλέπω ματιά στοργής άγρυπνη τότε που καταργούσες το είναι σου.

Σ΄ακούω ως  μελωδία βυζαντινών ήχων σε μέρες Αγίου Πάθους.

Αποτυπώνω το σέβας σου και εφοδιάζομαι.

Κλαίω για το μυρωδάτο αγκάλιασμα του ανοιξιάτικου αέρα που έχασε τον προσανατολισμό του.

Μια κόκκινη παπαρούνα που την ποτίζει  αύρα θαλασσινή η απόλαυση των στιγμών σου.

Επιμένω να διαφεύγω στη πολυσημία σου για να υπάρχω κι ελπίζω… 

Μαριάνθη Βάμβουρα


9 σχόλια:

pylaros είπε...

Με έβαλαν σε συλλογή αυτά σου τα τόσο ωραία τοποθετημένα ρητά ποίησης ή σκέψης, ή πίστης,

ή ακόμα μήπως είναι για την μεγάλη εβδομάδα;

Επίσης αυτό που γράφεις: (Τσιγγάνικες μέρες και ώρες έρχονται , που προκαλούν ανατριχίλες) ομολογώ ότι είμαι αδαής.
Δηλαδή δεν ξέρω τι ενοεί.

Αγαπητή μου Μαριάνθη μην με παρεξηγήσεις αλλά δεν έχω ξανακούσει αυτό το (Τσιγγάνικες...


πολλούς χαιρετισμούς
μεαγάπη

Γαβριήλ

Μαριάνθη είπε...

:) Φορτισμένες γενικά τούτες οι ημέρες αγαπητέ μου Γαβριήλ θα μπορούσαμε να πούμε. και βέβαια αδαής δεν είσαι. Θα σου δώσω όμως τη δική μου ερμηνεία για το τσιγγάνικες: Οι τσιγγάνοι δεν έχουν σταθερή βάση, τα αποδημητικά πουλιά για παράδειγμα θα μπορούσαμε να τα πούμε τσιγγάνικα πουλιά.
Κατ΄επέκταση την εναλλαγή των καταστάσεων , του κύκλου των σημαντικών περιόδων κάθε εποχής, του χρόνου,αυτό που πάει κι έρχεται, θα μπορούσαμε να τα συμπεριλάβουμε σε τσιγγάνικους καιρούς.
Θερμούς θερμότατους χαιρετισμούς.

pylaros είπε...

Αγαπητή μου Μαριάνθη,
Ευχαριστώ για την γρήγορη μα και ενημερωτική απάντησή σου.

Όταν ήρθα εδώ στην ΝΥ μαζί με την οικογένεια πήγαμε και είδαμε μια Ελληνική ταινια το (Καλημέρα Ήλιε) με τον Βοσκόπουλο 1970
Είχε να κάνει με Τσιγγάνους.
Τους θυμάμαι στο χωριό παλαιά, μα και τώρα τα τελευταία χρόνια έκαναν την επίσκεψή τους, τους έχω συναντήσει και σε κράτη της Λατινικής Αμερικής, ακόμα κι εδώ, υπάρχουν που σου λένε την τύχη σου κλπ.
Οι Ισπανοί στην Σεβίλη έχουν έναν χορό το Φλαμένγκο λένε ότι μοιάζει με τσιγγάνικος χορός.
Ακόμα και τα γαλλικά τσιγάρα μαύρος καπνός λέγονται GITANE
Είναι παγκόσμιοι τυχοδιώκτες φημισμένοι και για τα βιολιά τους στην Ουγγαρία.
Χάρηκα πολύ που αναταλλάξαμε δυο κουβέντες, καμιά φορά με τρώει και αυτή η πνευματική μοναξιά δεν έχω που να "ξεσπάσω"

χαιρετισμούς σε όλους σας

με αγάπη
Γαβριήλ

magda είπε...

Εγώ το βρίσκω άκρως ερωτικό και αισθάνομαι να ξεχειλίζει αγάπη από την κάθε λέξη....
Επίσης, η λέξη "τσιγγάνος" για μένα, είναι συνώνυμη του πάθους.
Μαριανθούλα μου, έχεις ταλέντο στην γραφή, μας έχεις δώσει πολλά δείγματα!!!
Με αγάπη πάντα

Μαριάνθη είπε...

Μαγδούλα μου!!! Πόσο χαίρομαι για τη ματιά που είδες τους στίχους και την ερμηνεία σου. Ασφαλώς και υπάρχει διάχυτος και ο ερωτισμός συν των άλλων. Σε ευχαριστώ για τα τιμητικά σου λόγια.Φιλιά πολλά!!!!

Dennis Kontarinis είπε...

Υπέροχος ο χαρακτηρισμός σου "τσιγγάνικες ώρες" αγαπητή μου Μαριάνθη. Πόση αλήθεια κρύβουν αυτές οι δυό σου λέξεις. Είναι πολλές φορές που έχουμε συλλάβει τις ώρες μας, τον χρόνο μας να γίνονται τσιγγάνοι. Είναι κι΄αυτό ίσως κάτι απαραίτητο στη ζωή.
Καλή σου μέρα αγαπητή μου και πάντα να είσαι καλά.

Αστοριανή είπε...

...αργοπορημένη,
μα
Θαυμάσιο. Ώριμο. Ξεπήδημα εκ βαθέων.

Όσο για την αγάπη μας, την ξέρετε.

Μαριανθάκι μου,
Καλό Πάσχα,
Υιώτα
Αστοριανή,
ΝΥ

Μαριάνθη είπε...

ΚΑΛΕ ΜΟΥ ΚΥΡΙΕ ΝΤΕΝΗ, ΤΟ ΣΧΟΛΙΟ ΣΟΥ ΜΟΥ ΔΙΝΕΙ ΙΔΙΑΙΤΕΡΗ ΧΑΡΑ. ΜΟΥ ΑΡΕΣΕΙ ΕΤΣΙ ΟΠΩΣ ΤΟ ΕΡΜΗΝΕΥΕΙΣ. ΣΕ ΕΥΧΑΡΙΣΤΩ. ΠΟΛΛΟΥΣ ΘΕΡΜΟΥΣ ΧΑΙΡΕΤΙΣΜΟΥΣ.

Μαριάνθη είπε...

ΓΙΩΤΑ ΜΟΥ ΣΕ ΕΥΧΑΡΙΣΤΩ . ΠΑΝΤΑ ΧΑΙΡΟΜΑΙ ΟΤΑΝ ΒΛΕΠΩ ΔΥΟ ΛΟΓΙΑ ΣΟΥ.
ΣΕ ΦΙΛΩ ΑΠΟ ΜΙΑ ΧΕΙΜΩΝΙΑΤΙΚΗ ΕΝ ΜΕΣΩ ΑΝΟΙΞΕΩΣ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ.